ATEİZM (ALLAHI CC KUTSAL KİTABI PEYGAMBERİ VE AHİRETİ
İNKAR EDEN İDEOLOJİ)
Kainatta harici ve
üstün bir gücü değil de tesadüfü ve tabiata kör bir akışı önceliyerek yaratıcıyı
inkar ideolojisidir. Ateistler ortaya çıktıklarından beri Hıristiyanlığı insanı
uyuşturan ve köleleştiren bir faktör olarak gördükleri için, dine ve dindara
karşıdırlar. Rönesanstan beri maddeciliği ilahlaştırarak fen bilimlerini
kendilerine rehber yaparken aynı zamanda bilimi kör etmeye ve bilimle uğraşanı
da ateist etmeye çalışmışlardadır. Halbuki, gerçek bilim araştırmacı insanı
inanmaya götürmesi gerekir. Batıda ateistlik: 18 yy beri bazı biyoloğlarda ve
idealistlerde adeta moda olmuştur.Örneğin Hegel, Fuerbach, Daha sonraları
,O.Comte,K.Marks Nietzsche (Niçe), Jan pol Sartre Heidegger, laplace, Lametri, Holbach ve
benzerleri bu kategoride yer aldılar.
Ateistlerin 1.ci
iddiaları yaratıcı hakkındaki kanıtları yetersiz olarak görürler. Halbuki her
insanın (DNA)nın ve avuç içi ve parmak izinin farklı yaratılmış olması. Bilimsel
araştırmalara göre: Ozan tabakasının 20 ile 40 kilometre arasında
değişerek kutuplarda ince ekvetor bölgesinde kalın olması, hava kirlense bile
okşijeni dengede tutarak güneş karşısında dünyanın tutuşmasını engelleyen bir
perde görevi yapması istedikleri bilimsel bir delil olarak yetmesi gerekir.
Yine:
Bakara 164- Muhakkak, göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün arka
arkaya gelişinde, insanlara yarar şeyleri denizde götürüp giden gemide, yeryüzü
kuruduktan sonra Allah gökten yağmur indirerek arzı diriltmesinde, o arzda her
türlü hayvanatı yaymasında, rüzgârları her taraftan estirmesinde, yer ile gök
arasında Allah?ın emrine tâbi bulutta, akıl ve düşünce sahibi olan bir millet
için Allah?ın birliğine, kudret ve
yüceliğine delâlet eden birçok alâmetler vardır. Buyrulması ve yine:
Ankebut 51- ?Sana indirdiğimiz
bu Kur?an, o mucize isteyenlere karşı okunup dururken (hâlâ mucize olarak)
kendilerine kâfi gelmedi mi? Şüphesiz ki Kur?an?da, iman edecek bir millet için
büyük bir rahmet ve bir öğüt var.? Buyrulmuş olması
hem tabiattaki yaratılış işleyiş ve kur?anda ki icaz her aklını iyi kullananlar
için yeterli bir delildir. Fakat bu delillere rağmen hala kalbini gözünü ve kulağını
tıkayıp bilimin çöplüğünden geçinmeye güneşe ve rüzgara karşı tükürmeye
çalışanlara kar etmeye bilir.Zira:
İsra: 82- Biz Kur?an?dan öyle ayetler indirmekteyiz ki müminler için şifa ve
rahmettir. Zalimlerin de ancak sapıklığını artırır. ?Buyrulmuştur.
2.ci iddiaları Bu
kadar haksızlık adaletsizlik ve kötülük var. Tanrı varsa neden bunları
önlemiyor?. Halbu ki,Allah cc sadece kur?anı
korumayı kendi üzerine almıştır.Zira:
Hicr 9- Hiç şüphe yok ki Kur?an?ı biz indirdik ve muhakkak ki onu, tahrif ile
tebdilden (değişikliğe uğramaktan) biz koruyacağız. Buyurarak, İyiliği emretme
ve kötülüğü yasaklama görevini alimlere ve teşkilat sahibi müminlere
yüklemiştir. Zira:
Aliimran 104- İçinizden, insanları hayra çağıracak, iyiliği emredecek, kötülükten
alıkoyacak bir topluluk bulunsun. İşte onlar, kurtuluşa
erenlerdir.?Buyrulmuştur.
3.cü iddiaları Kilise
Havraya inananlarda bu kadar fanatizm katılık ve din savaşı çığırtkanlığı
yapılmaktadır. Ateistler: Bu hırçın inançların ve huzursuzlukların ancak tüm
dinleri militanca red ederek maddeciliği deneyciliği ve ateizmi yayarak
önlenebileceğine inanmaktadırlar.İlkel çağlardan beri insanlar zorluk ve
afetlere karşı sığınmak için tanrılar oluşturmuşlardır.Küçük çocuklar ve geri
toplumlar için Hıristiyanlık veya
Yahudilik gerekse de , Bilim ve
uygarlığın geliştiği yerlerde dine ihtiyaç kalmaz.Bu görüşler tahrif edilmiş dinler için geçerli
olsa da İslam için olamaz.Çünkü: Ateizm üstün yaratılan insanı yemek içmek barınmak ve çoğalmaktan başka
derdi olmayan bir sürü haline
indirgemektedirler. Ateistlerin bu yaklaşımı bir başka akıl ve kalp
hastalığıdır ki bu anlayıştaki insanların huzur bulmaları çok zordur. Bunlar
çoğalırsa büyük şehirlerde büyük binalar akıl hastanesi olmak zorunda kalırsa
şaşmalıdır.Çünkü bunların başını çeken Nietzsche (Niçe)de akıl hastanesinde ölmüştür.
Ateislerin iddia
ettiği gibi Allahı cc insanlar ihdas etmemiştir o ezeli ve ebedidir. Her şeyi Allah
yaratmıştır. Zira:
Hadid 1- Göklerde ve yerde ne varsa hep Allah?ı tespih etmektedir. O, Aziz?dir;
her şeye galiptir, Hâkim?dir; işinde hikmet sahibidir.
2- Göklerin ve yerin mülkü O?nundur, diriltir ve öldürür. O, her şeye
kadirdir.
3- O, (her şeyden önce mevcut olan) evveldir ve (her şey helâk olduktan
sonra geriye kalacak) ahirdir. (Varlığı sayısız delillerle) zahirdir ve
(akılların idrak edemeyeceği zatı ise) batındır. O, her şeyi bilendir.
İslam tarihine dönüp bakarsak asrı saadet öncesi yıllarda yol kesen
insanları bile İslam eğiterek yol gösterici makamına çıkarmıştır. Değil bir insanı
bir karıncayı bile çiğnemeyen örnek ve önder bir toplum haline getirmiştir. Günümüzde
bile İslama düşman olan işgal kuvvetleri:
Müslüman çocukların genç erkek ve kızların şeref ve namusunu rencide ederek öldürürken,
İslam ise:Medine döneminde cihat başlayınca kadınlara çocuklara ihtiyarlara ve
hayvanlara savaşta bile zarar
verilmesini yasaklamakla ne kadar yüce bir din olduğunu göstermiştir.
Ateizm eski Yunandan ve Romadan beri
çok nadir olarak görülmüşse de zevk ve
lezzeti tek hayır olarak savunan Hedonizm,ve daha sonraları 17 yüz yıldan
itibaren bazı Alman Fransız ve İngiliz Amerikalı düşünür ve yazarların roman ve
hikayelerinde ateizmi yansıtmaları, batıda geçmiş kültüre kilise ve dine baş
kaldıran var oluşçu felsefe, tabiatın güçlüden yana olduğunu savunan darwinist teori, insanı cinsel varlık olarak gören Freudizm, ölünce
ebediyen yok olmanın insanı beklediğini savunan Nihlizm, Metafiziği dışlayan Pozitivizm,
Marks ve Engelsin fikirlerini kabul ettirmek için, Lenin, Stalin ve Mao?nun
kurdurduğu ve ateizmi zorla kabul ettirmeye çalışan dernekler, Kadını dinden
koparmaya çalışan özgür kadın hareketi ve orta doğuda sosyalist arap baascı
siyaseti, çeşitli Siyonist derneklerin bir çok ülkede basın yayın ve
ekonomideki etkinlikleri, ne yazık ki, ateizme katkı sağlamışlardır.Bu kadar saldırı
ve soğuk savaşa rağmen, İslam coğrafyasında ruhbanlığın yayılmasıyla ilim ve
cihat ruhunun zayıflaması, önce Endülüs ve sonraları Osmanlının yıkılması
ateizmi besleyen inkarcı ve isyancı düşüncelerin, nankörlük ve cinsel
sapıklığın yayılması için hazır bir ortam oluşturmuştur. Fakat
Kur?an okundukça anlaşıldıkça ve yaşanarak gelecek nesillere aktarıldıkça Allahın
cc izniyle bu bozguncu ideolojilerin fitnesi de zayıflayabilir. Ateizm ve
ateizme cevap konusunda da yine Kur?ana
bakarsak: Vahiy döneminde de dehriler adıyla
ateistlerin olduğunu görmekteyiz. Zira:
Casiye
24- Hem (kıyameti inkâr eden Mekke kâfirleri) şöyle
dediler: Hayat ancak bizim bu dünya hayatımızdır. Ölürüz ve yaşarız, bizi ancak
dehir (zaman) helak eder. Hâlbuki onların buna dair, (kâinatın hareket ve
hadiseleri hakkında) bir ilimleri de yoktur. Onlar sade zan peşinde koşarlar.
Tur 35- Yoksa kendileri Hâlık?sız mı yaratıldılar? Yoksa onlar (kendi
nefislerini) yaratıcılar mıdırlar? 36-
Yoksa gökleri ve yeri mi yarattılar? Hayır, (onlar hakkı gerçek olarak)
anlamazlar.
Lokman
10- Allah, gökleri, gördüğünüz şekilde direksiz
yarattı. Arza da, sizi sarsmaması için (kazıklar halinde) büyük dağlar
yerleştirdi. O arzda her bir canlıdan üretti. Hem biz, gökten bir yağmur
indirdik de (onun sebebiyle), yeryüzünde her sınıftan güzel nebatlar bitirdik. 11- İşte
bu gördükleriniz, Allah?ın yarattıklarıdır. Haydi, gösterin bana Allah?tan
başkası ne yaratmış? Hayır, o zalimler (müşrikler) apaçık bir sapıklık
içindeler.
Not: Ateistler ise 3 cü iddialarında dinleri
bozgunculukla suçlamaktaydırlar. Halbu ki, Bu İslam için söylenemez. Çünkü yüce
Rabbimiz .
a) İslama karşı savaş açmayanlarla iyi geçinilmesini,
b) İslama inanmayanlarla
bile yumuşak konuşulmasını,
c) Kötülüğe iyilikle
karşılık verilmesini emretmektedir. Zira:
Mümtehine 8- Allah, din hususunda sizinle savaşmamış,
sizi yurtlarınızdan da çıkarmamış kimselere sadakat göstermenizden, onlara
iyilik etmenizden, onlara adalet yapmanızdan sizi yasaklamaz çünkü Allah adalet
yapanları sever.
İsra 53- Mümin kullarıma söyle ki (kâfirlere) en güzel olan kelimeyi (yumuşak ve
tatlı sözlü) söylesinler çünkü Şeytan aralarına fesat sokar. Şüphe yok ki
Şeytan, insan için açık bir düşmandır.
Fussilet 34- Hem iyilikle kötülük müsavi olmaz. Sen kötülüğü, en
güzel olan iyi hareketle önle. O vakit bakarsın ki seninle arasında bir
düşmanlık bulunan, yakın bir dost gibi olmuştur. 35-
İyilikle, kötülüğü önleme hasletine ancak sabredenler kavuşturulur.
Buna(cennette) büyük mükâfatı olan ancak kavuşturulur.